Välkommen in i min värld av smycken. Låt dig inspireras eller shoppa om du vill...




söndag 21 mars 2010

De små svarta

Oavsett hur roligt det är att pärla med färg så kommer jag alltid tillbaka till färgkombinationen svart och silver. Blev lite inspirerad av ett smycke jag såg på nätet där smyckesskaparen hade trätt på små slutna ringar ovanpå halsbandet. Blev ganska nöjd med resultatet.
























Material: Kort halsband med metalldetaljer, glaspärlor och stort snyggt glashänge.
Längd: 42 cm
Pris: 165 kr

Gjorde en annan modell av svart halsband. Hade först tänkt att göra "kedjan" i makramé men så hade jag inte tillräckligt med garn. Det fick bli såhär istället. Fast det blev inte så dumt i alla fall...






















Här kommer en närbild...

















Material: Metalldetaljer och svarta glaspärlor. Allt är nickelfritt. Hjärtat är av metaliserad plast så det är inte tungt.
Längd: 46,5 cm. Hjärtat är 2,5 cm brett.
Pris: 130 kr

2 kommentarer:

  1. Snygga, svart och silver är stiligt!

    SvaraRadera
  2. Åhh tack! Så roligt med en kommentar från någon jag inte känner. Det betyder ju att åtminstonde en person ute i cyberrymden har hittat till min lilla blogg...

    SvaraRadera